Valencia Part 1 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu Valencia Part 1 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu

Valencia Part 1

Door: Reinoud Homan

Blijf op de hoogte en volg Reinoud

18 Mei 2011 | Spanje, Valencia

Afgelopen weekend ben ik met school naar Valencia geweest, de stad van de wetenschap en de kunsten. En de zon en het strand natuurlijk.

Vrijdags gingen we al lekker vroeg om 8 uur weg, maar natuurlijk kwam de bus pas om half 9 voorrijden. We gingen samen met een school uit Vallecas, een wijk uit Madrid, omdat we zelf maar met zijn 8'en waren plus twee leraren, maar uiteindelijk was de bus nog lang niet vol, want we waren in totaal met 22, inclusief leraren. Die lui van die andere school leken wel apart, maar uiteindelijk vielen ze allemaal hartstikke mee en kon ik het goed met ze vinden. Zo was de ene meid net zo dom als dat ze knap was, terwijl de jongens allemaal nerds waren, met als hoogtepunt een combinatie tussen Anthony Kiedis (Red Hot Chili Peppers) en Harry Potter. Op de heenreis praatten we echter nog niet tussen de groepen, maar daar kwam geleidelijk wel verandering in, omdat we natuurlijk ook nog allemaal bij elkaar op de kamer sliepen.

Goed, vrijdag kwamen we rond 2 uur aan, waarna we zo snel mogelijk wat opzochten om wat te eten, waarna we naar onze jeugdherberg gingen, die in de junkiebuurt bleek te liggen. Na het installeren, gingen we nog een beetje verder kijken in de stad en moesten we op de foto met fonteinen enzo. Overigens had ik ook mijn camera mee, maar ik heb slechts twee foto´s gemaakt, en gewist, omdat de meiden van alles (vooral zichzelf) foto´s maakten (een dikke 100 per persoon in amper 3 dagen) en bovendien, als je zelf foto´s maakt kom je er zelf niet op.

´s Avonds zijn we een wandelingetje door de stad gaan maken en hebben we wat mooie dingen gezien en daarna hebben we gegeten bij de McDonalds en hebben nog een beetje rondgewandeld. In een of ander veel te duur café (€5,- voor een flesje bier) was ik nog een Nederlandse studentengroep tegen gekomen, die zich doodschrokken toen ze binnenkwamen en ¨Mooi hier, hè¨ riepen en ik daar op reageerde. Verder niet veel mee gepraat en daarna al gauw naar bed gegaan.

Op zaterdag zijn we ´s ochtends naar het Oceanográfico geweest in Valencia, een heel mooi gebouwen complex met allerlei verschillende ecosistemen met aquaria en natuurlijk een dolfijnenshow. Daarna hebben we gegeten en zijn we gauw door een Dinosaurus-expositie heen gelopen, omdat we naar het strand wilden! Het was vrijdag en zaterdag namelijk een dikke 30 graden. Helaas besloot de zon na een half uurtje ermee op te houden, en was het net weer te koud voor het strand. Desondanks toch goed genoten.

´s Avonds gingen we douchen en zat er letterlijk anderhalf uur tussen de laatste jongen die klaar was en de eerste meid. ´s Avonds hebben we gegeten in de Pans (een Spaanse fastfoodrestaurant) en daarna zijn we naar een fatsoenlijk discotheekje geweest, alhoewel het gigantisch regende. Hier kregen we echter wel 11 gratis tequila en omdat de helft niet dronk kon ik er mooi twee achterover klokken. Daar hebben we ons vermaakt tot 2 uur en toen moesten we terug. Dat betekende echter niet dat de nacht over was, want we gingen in het hotel gewoon verder.

Eerst wilden we boven chillen, maar dat ging niet helemaal goed. De aangewezen chillplek was namelijk boven in de jeugdherberg, naast het keukentje en het toeval wou dat er een raam open stond. Ik klom dus even naar binnen om te kijken of er nog wat te eten of te drinken was, maar ik kwam tot de conclusie van niet en nog geen minuut nadat ik weer naar buiten was geklommen stonden de twee herbergiers boven, bleek dat er camera´s hingen. Gelukkig zagen ze niet wie er in de keuken was geklommen, maar ik schrok me wel dood. Ik was inmiddels al veranderd van kamer naar de coolere jongenskamer en daar gingen we bier drinken met de buren, twee jongens van zo'n 24 jaar die graag indruk wilden maken op de meisjes en dus bier uitdeeldn. Ja en amen en drinken dus. Daarna zijn we weer naar boven gegaan en uiteindelijk om 5 uur te gaan slapen.

De volgende, laatste, ochtend zijn we eerst naar een workshop robotica gegaan, maar dat was meer iets voor kinderen van 12 jaar en ik heb me dus niet vermaakt, maar dat kan natuurlijk ook aan de vorige nacht hebben gelegen. Daarna zijn we met een bootje op een albufera gaan varen, dat is dus een meer dat vroeger deel van de zee was maar is ingesloten door land. Hartstikke mooi natuurlijk allemaal, want er was water en er waren vogels, goed vergelijkbaar met de ijsbaan, maar het blijft bijzonder voor Madrilenen. Daarna zijn we nog echte Valenciaanse paella gaan eten (wel met kip en konijn en geen vis natuurlijk) en weer naar huis vertrokken waar we om half 10 aankwamen.

Aanstaande zaterdag is overigens mijn laatste voetbalwedstrijd en ik heb iets gehoord dat we samen gaan eten ´s avonds, maar ik weet niet of dat ook een verrassing is voor mij, maar ik kijk er wel naar uit en durf er niet naar te vragen. Daarnaast ga ik over twee weken weer terug naar Valencia met de reisorganisatie en dan is de maand mei al weer over!

  • 18 Mei 2011 - 20:32

    Maarten:

    Ja klinkt weer lekker hoor! Goed je best doen!

  • 19 Mei 2011 - 07:08

    Mama:

    Doe je kalm aan met drinken.... en eten?

  • 19 Mei 2011 - 08:52

    Milou:

    Hahaha, dat klinkt als een typische werkweek/studiereis. Beetje cultureel doen en feest&drank!

    Leuke foto's ook ;-) Op hyves had je er meer toch?

    Nou, geniet ervan!

  • 19 Mei 2011 - 13:59

    Cocky:

    Weer van alles beleeft. Leuke foto, die kleintje Reinoud.Alvast 'n goede laatste voetbalwedstrijd en gezellige avond gewenst. Cocky

  • 19 Mei 2011 - 15:46

    Pa:

    Laat nog maar even zien in je laatste wedstrijd. Dat het beste voetbal uit Nederland komt. Veel succes.

    Groet p

  • 19 Mei 2011 - 17:05

    Thijs:

    veel plezier nog de komende paar weekjes!

  • 19 Mei 2011 - 21:19

    Jennifer:

    Kun je al die alcohol wel aan, na wekenlang niet uitgaan?

    Als je er maar van geniet, al dan niet met mate. ;)

    Lief zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Sueño Español

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Vacaciones

30 Mei 2011

Valencia Part 2

18 Mei 2011

Valencia Part 1

25 April 2011

Semana Santa

29 Maart 2011

¡Papá y Mamá!
Reinoud

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 28572

Voorgaande reizen:

24 September 2010 - 25 Juni 2011

Sueño Español

Landen bezocht: