Valencia Part 2 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu Valencia Part 2 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu

Valencia Part 2

Door: Reinoud Homan

Blijf op de hoogte en volg Reinoud

30 Mei 2011 | Spanje, Valencia

Het laatste snoepreisje van mijn avonturen zit er ook weer op. Ook al is het nog maar twee weken geleden dat ik mijn vorige verslag schreef, er is toch weer genoeg gebeurt. Ik heb natuurlijk mijn laatste voetbalwedstrijd in Spanje gespeeld, maar ook ben ik nog een keer naar Valencia geweest, heb een wedstrijd gezien in het stadion van Real Madrid én heb ik inmiddels een vertrekdatum. Daardoor zit het einde er nu écht aan te komen.

Vorige week zaterdag heb ik dus mijn laatste wedstrijd gespeeld en dat was niet echt een pretje. We speelden namelijk om half 5 's middags in de volle zon bij 30 graden en natuurlijk mocht ik de volle 90 minuten meespelen. Bovendien gaven we een 3-1 voorsprong uit handen en verloren we met 3-5. Toch heb ik me wel vermaakt, want voor de wedstrijd kregen we al een beeldje van de trainer als herrinnering en 's avonds hebben we met het team gegeten, waarbij het bier gratis was! Helaas kwam ik daar achteraf bij het betalen pas achter, dus erg beschonken was ik niet. Daarna zijn we nog naar een cafeetje geweest, maar we waren de enigen, dus veel aan was het niet.

De volgende morgen moest ik er ook weer vroeg uit, want ik ging samen met een paar jongens een wedstrijd zien in het Estadio Bernabéu, het Real Madrid stadion. Het tweede elftal, Real Madrid Castilla speelde nacompetitie en voor €5,- wilde ik best mee. Ondanks dat ik geen enkele speler kende heb ik me nog goed vermaakt in het redelijk gevulde stadion. Ze verloren overigens met 0-2, maar veel kon me dat niet schelen.

Gedurende de week bleef het kwik boven de 30 graden, maar de avond voor ik naar Valencia ging begon het echter te stormen. Desondanks toch mijn zwembroek meegenomen en uiteindelijk ook gewoon op het strand beland.

Deze reis naar Valencia was georganiseerd door de reisorganisatie en dus waren we allemaal buitenlanders. Bijzonder was wel dat 7 van de 13 Australiërs waren, plus nog een Nieuw-Zeelandse. Daarnaast was er Amerikaanse (Alaska), een Italiaan, een Deen en Kevin en ik uit Nederland. Na een reis van 4 uur kwamen we aan bij ons vier sterren-hotel (deed de organisatie goed) en zijn we gelijk Valencia ingetrokken voor het Oceanográfico (aquarium) waar ik dus twee weken geleden ook al was. Gelukkig bleven er niet zolang, zodat ik ook wat nieuws zag, alhoewel ik eerlijk gezegd in het wetenschapsmuseum meer gepraat heb dan gekeken.

Inmiddels was het avond en hebben we een restaurantje opgezocht waar we de Champions League-finale hebben gezien en gegeten. Daarna moesten we wel meteen naar het hotel slapen, aangezien de organisatie niet wil dat we alcohol drinken.

De volgende morgen moesten we nog snel een beetje van de stad zien, maar eigenlijk was er maar één ding waar we aan dachten: het strand. Onze begeleidster Mar had daar ook behoefte aan dus zijn we nog een goeie 2 uur van de zee genoten. Daarna snel gegeten en weer in de bus terug naar Madrid, want enkelen wonen verder in het land en moesten na de reis naar Madrid nog 4 uur met de bus.

Ik gelukkig niet en ben eenmaal aangekomen eerst nog met Kevin en Anders de Deen naar de hippies op Sol wezen kijken, waar ze protesteren tegen van alles en nog wat. Na een snelle ronde daar weer naar huis gegaan, waar niet veel na mij aankomst de hemel weer losbarstte en vannacht zelfs de bliksem in een antenne op het dak insloeg.

Daarnaast kreeg ik ook nieuws over de 4 weken de mij hier nog resten: ten eerste natuurlijk dat ik 25 juni naar huis vlieg en vanaf 18:00 uur de deur voor iedereen openstaat en daarnaast dat ik vrijdag de 17e aanwezig mag zijn bij de bruiloft van mijn Spaanse oom Manolo! Iets waar ik natuurlijk erg naar uitkijk.

¡Hasta pronto!

  • 30 Mei 2011 - 20:59

    Jennifer:

    Gelukkig was het vandaag even tropisch als het bij jou was (is?) en kan ik met trots meldrn dat ik toch echt al bruiner ben dan jij! En op morgen na wordt het weer hier ook fantastisch, ik zal wat voor je bewaren.

    Geniet van je laatste weken, doe ik ook! ;) Hoewel ik nu wel al aan het aftellen ben.

    Tot heel snel xx

  • 30 Mei 2011 - 21:05

    Thijs:

    Jouw hele Spaanse avontuur is volgens mij een snoepreisje ;)

    Geniet er nog maar even van, want voor je het weet zit je weer bij ons niets te doen...

  • 30 Mei 2011 - 21:21

    Herman:

    Ha weer een mooi reisje, geniet nog maar even van Spanje. tot 25 juni.

    groet p

  • 31 Mei 2011 - 07:10

    Maarten:

    Gelukkig was het gisteren even tropisch als het bij jou was (is?) en kan ik met trots melden dat ik toch echt al bruiner ben dan jij! En op vandaag na wordt het weer hier ook fantastisch, ik zal wat voor je bewaren.

    Geniet van je laatste weken, doe ik ook! Hoewel ik nu wel al aan het aftellen ben.

    Tot heel snel xx

  • 31 Mei 2011 - 09:03

    Ans Vedelaar.:

    Tot gauw.

  • 31 Mei 2011 - 09:38

    Gerda:

    Ha weer een mooi reisje, geniet nog maar even van Spanje. tot 25 juni.

    Tot gauw

  • 31 Mei 2011 - 15:57

    Mam:

    Gelukkig was het vandaag niet zo tropisch als het bij jou was (is?) ....
    Ik ben nog helemaal niet bruin.
    Woensdag wordt het beter weer. Maar we maken alles zelf op!
    Ik geniet nog even van de laatste, rustige weken (zonder jou).
    Nog 26 dagen... (incl. vandaag).
    :)

  • 01 Juni 2011 - 12:44

    Bob:

    Gelukkig was het gisteren even tropisch als het bij jou was (is?) en kan ik met trots melden dat ik toch echt al bruiner ben dan jij! En op vandaag na wordt het weer hier ook fantastisch, ik zal wat voor je bewaren.

    Geniet van je laatste weken, doe ik ook! Hoewel ik nu wel al aan het aftellen ben.

    Tot heel snel xx

  • 01 Juni 2011 - 12:45

    Jort&Mill:

    Jouw hele Spaanse avontuur is volgens ons een snoepreisje

    Geniet er nog maar even van, want voor je het weet zit je weer bij ons niets te doen...

  • 02 Juni 2011 - 07:37

    Naomi:

    Hoi Reinoud, ik ben zoooooo ontzettend blij dat je al heel gauw weer terugkomt! Ik heb je vreselijk gemist. Maar natuurlijk nog ontzettend veel plezier in Spanje. Tot gauw hoor. Kan ik je weer lekker plagen. Dikke knuffel van je kleine 6-jarige vriendinnetje...

  • 07 Juni 2011 - 15:57

    Milou:

    Ik sluit me ook aan bij alle voorgaande reacties, maar zal ze niet kopiëren!
    Zelfs ik ben bruiner dan jij!

    Vind trouwens dat sommige foto's van de demonstraties wel een beetje op onze examenstunt lijken, met die tentjes/tuintjes en troep enzo ;)

    Geniet van je laatste dagen daar!
    ps. Heb je al vrij van school of is dat niet zo speciaal meer?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Sueño Español

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Vacaciones

30 Mei 2011

Valencia Part 2

18 Mei 2011

Valencia Part 1

25 April 2011

Semana Santa

29 Maart 2011

¡Papá y Mamá!
Reinoud

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 28575

Voorgaande reizen:

24 September 2010 - 25 Juni 2011

Sueño Español

Landen bezocht: