Vacaciones - Reisverslag uit Velilla de San Antonio, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu Vacaciones - Reisverslag uit Velilla de San Antonio, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu

Vacaciones

Door: Reinoud Homan

Blijf op de hoogte en volg Reinoud

19 Juni 2011 | Spanje, Velilla de San Antonio

Eigenlijk heb ik al heel lang vakantie, een jaar ongeveer zelfs, maar dat ben ik pas sinds enkele weken bewust. Dat betekent dus dat ik de laatste weken iets later uit bed kwam om naar school te gaan en ook iets minder mijn best deed voor school. Immers, wat heeft het voor nut? Helemaal omdat mijn cijfers toch wel tot voldoendes werden omgetoverd, omdat ik de buitenlander was.

Daarnaast heb ik natuurlijk ook al een tijdje zin om naar huis te gaan én het werd supermooi weer de laatste weken (maximum deze week 37 graden!). Al met al dus goede redenen om lekker vakantie te vieren en ik moet zeggen dat ik er wel van kan genieten. Sinds vorige week zaterdag is het zwembad ook open en daar ben ik nu ook elke dag te vinden.

Maar goed, de laatste weken was er niets bijzonders gebeurd, maar daar is afgelopen week gelukkig wel verandering in gekomen. Ten eerste was het mijn laatste lesweek en ten tweede stond er vrijdag een heuse bruiloft op de planning!

Omdat het hier gebruikelijk is om de hele dag in je gymkleding te lopen als je gym hebt (wat donderdags bij mijn klas het geval is) besloot ik om woensdag mijn camera mee te nemen om wat klassefoto's te maken. Toen ik woensdag naar school ging hadden mijn klasgenoten nog een verrassing voor mij. Aan de muur van de klas was namelijk een grote kaart geprikt, waar de hele klas dingen op hadden gezet voor mij. Inmiddels zit hij al in de koffer, dus die kunnen jullie a.s. zaterdag allemaal bekijken.

Verder was het woensdag (en donderdag) een normale lesdag ondanks mijn vertrek, maar ik zie iedereen vrijdag nog een laatste keer als we ons rapport op moeten halen. Daarnaast werden er ook nog plannen gemaakt om met de klas te gaan eten, naar een zwembad te gaan en naar een attractiepark te gaan, maar daar komt waarschijnlijk toch niks van terecht.

Vrijdag daarentegen was wel een drukke dag. Mijn oom ging trouwen met zijn vriend en daarvoor was ik ook uitgenodigd. Na een korte ceremonie in een zaaltje op een uur rijden van Madrid huwden de twee en daarna gingen we terug naar hun huis in de stad waar we nog even feest hebben gevierd. De man van mijn oom is Venezolaans en dat betekent dat Reinoud na enkele liters ook (onder begeleiding) met zijn heupen heeft lopen schudden, en dat zou ik jullie graag ook laten zien, maar ik heb de foto's nog niet.

Na dit huwelijksfeest was de pret echter nog niet op, want mijn eerste afscheidsfeest stond ook nog gepland. Probleem was echter dat een boel mensen niet konden en ikzelf ook verlaat was, waardoor er uiteindelijk ongeveer 15 man was. Donderdagavond komt er echter een herkansing.

Vandaag heb ik ook alvast mijn koffer moeten inpakken, omdat ik deze laatste week verhuis van kamer. Dat betekent dat ik vrijdagmiddag en zaterdagmorgen me daar niet druk om hoef te maken en dan gewoon kan doen waar ik zin in heb.

Met deze kromme zinnen besluit ik mijn laatste blog vanuit Spanje, want de avonturen die deze week nog komen zal ik jullie persoonlijk zaterdag vertellen. Hartstikke bedankt voor het lezen van de blog en alle kaartjes!

¡Hasta pronto!

  • 19 Juni 2011 - 17:43

    Mam En Pap:

    We tellen af.....
    en nodigen iedereen die jou een warm hart toedraagt van harte uit voor het welkomstfeestje zaterdag 25 juni a.s. van 18.00 tot 21.00 uur.

  • 19 Juni 2011 - 19:06

    Jennifer:

    Tja, dan zit 't er alweer op.. Is snel gegaan! Nog 6 nachtjes slapen, ik tel af! Geniet ervan!

    x

  • 19 Juni 2011 - 19:10

    Gerda:

    Yes, ik ben nummer 3 ... en ook wij tellen af, hoor.
    En nog gefeliciteerd met je oom


  • 20 Juni 2011 - 07:46

    Wouter:

    La gente está muy loca.

  • 20 Juni 2011 - 08:43

    Maarten:

    Wot de Fok!

  • 20 Juni 2011 - 09:51

    Ans Vedelaar:

    Tot zaterdag neefje.

  • 22 Juni 2011 - 19:26

    Bertha Hemme:

    Een goede terugreis gewenst en een geweldig welkomstfeestje zaterdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Velilla de San Antonio

Sueño Español

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Vacaciones

30 Mei 2011

Valencia Part 2

18 Mei 2011

Valencia Part 1

25 April 2011

Semana Santa

29 Maart 2011

¡Papá y Mamá!
Reinoud

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 2647
Totaal aantal bezoekers 28578

Voorgaande reizen:

24 September 2010 - 25 Juni 2011

Sueño Español

Landen bezocht: