La vida cotidiana - Reisverslag uit Velilla de San Antonio, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu La vida cotidiana - Reisverslag uit Velilla de San Antonio, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu

La vida cotidiana

Door: Reinoud Homan

Blijf op de hoogte en volg Reinoud

18 Oktober 2010 | Spanje, Velilla de San Antonio

Ofwel, het dagelijkse leven. Ik zit hier namelijk nu al bijna een maand, ga dagelijks naar school, zit al op voetbal en fitness, heb vrienden en vier feestjes en ben zelfs al naar de kapper geweest. Inmiddels kan ik dus al wel spreken over het dagelijkse leven in Spanje. Bovendien heb ik zelfs mijn verjaardag hier al gevierd!
Het is als eerste natuurlijk heel raar dat ik niks van Nederland meekrijg. Hier op TV is er niks over op en voetbal alleen op betaalzenders die wij niet hebben. Nu kan ik natuurlijk elke dag dingen opzoeken op het internet, maar de computer is niet helemaal honderd meer (lang leve Miguels laptop) en
het enige wat ik terug kijk is Voetbal International en Oh Oh Cherso. Toevallig zag ik vanochtend wel dat er bevolking boven Nederland hangt.
De grootste verandering sinds mijn laatse blog is natuurlijk school. School lijkt veel op het Nederlandse, qua niveau VWO 4/5, alleen blijf je de hele dag in dezelfde klas, en verandert de leraar van lokaal. Ook heb ik elke dag 6 uur les met een pauze tussen het derde en vierde uur. Best relaxt, want ik ben dus elke dag om tien over twee vrij. Ik woon ook op 2 minuten lopen van school, dus hoef er pas om 8 uur uit.
Aangezien het niveau voor mij laag is verveel ik me wel ´s middags, maar ik heb 3x per week voetbaltraining, ga 2x per week naar de fitness en kan gitaar spelen, want er ligt hier nog een oude.
Alles gaat dus wel redelijk rooskleurig op school en ik heb ook inmiddels een vriendenkring opgebouwd, want makkelijker gezegd dan gedaan is. De eerste mensen die op je af komen blijken namelijk de foute te zijn en dus liep ik in mijn eerste pauze al meteen goedgemutst het drugsparkje in. Drugs is hier overigens een gigantisch probleem, want in de volgende drie pauzes liep met totaal verschillende mensen andere obscure drugsplaza´s in.
Maak je echter niet ongerust, jongens en meisjes, want uiteindelijk kwam alles goed. Toen ik eenmaal op voetbal zat bleek dat ik goed met die jongens op kon schieten en dat zij niet aan de drugs zaten. Voeg daar nog enkele meiden en jongens die niet voetballen aan toe en je hebt een fatsoenlijke vriendengroep. Deze jongens zijn allemaal een jaar of 17/18 en zit een klas hoger dan ik, maar wel in hetzelfde halletje dus zie ik ze overdag ook.
De naam van onze ´peña´ is Los Conjoneros, en als je dat al kunststukjes vindt, de jongens zelf hebben namen als Aitor en Jaburi. De meesten heten echter gewoon Pablo, Carlos, David o.i.d, maar de meiden hebben met Nazaret toch de mooiste naam in handen.
Op zaterdagavond zitten we soms buiten en soms bij iemand in huis, want discotheken zijn alleen in Madrid en die zijn heel duur, maar waarschijnlijk ga ik nog wel een keer daarheen. Drank haal je als minderjarige (jonger dan 18 ) gewoon bij avondwinkel en je feestje kan beginnen. Wel is het hier trouwens normaal om op feestjes waterpijp met smaaktabak te roken, wat ook op de foto´s te zien is.
Overigens is 12 oktober een nationale feestdag in Spanje, waardoor mijn verjaardag onderdeel van een lang weekend werd. Dit heb ik nauwelijks kunnen vieren met de jongens, omdat die van niks wisten (wat dit weekend overigens weer goed rechtgezet is), maar ik ben wel naar een oom geweest met een midgetgolfbaan in z´n tuin. Ook maar één baan met drie gaten, maar het was best wel leuk.
Voor mijn verjaardag heb ik van hier een shirt, een poppetje van een torero en een uiterst professionele bewerking van een poster met stieren en mijn naam erop. Ook zijn we naar de carrefour geweest, wat met recht de naam hypermarkt draagt.
Alles kon je er kopen, van PS3´s tot autobanden tot fitnessapparaten tot verzekeringen. Dat hebbben wij niet gedaan deze keer, maar we hebben wel een varkenspoot met bil en hoef er nog aan gekocht voor maar 40 euro. Het woordje maar staat daar omdat ze opliepen tot 200 euro.
Vanuit Nederland heb ik voor mijn verjaardag nog heel veel kaartjes, krabbels en e-mails gekregen waar ik natuurlijk graag dankjewel voor zeg.
Het weer is hier nog altijd fijn, hoewel ik vandaag voor het eerst niet in slechts een shirtje naar school ging, maar het belooft rap wat kouder te worden. Dat wil zeggen temperaturen tussen de 10 en 15 graden.
Rest mij niks anders dan te wachten op nieuwe spannende avonturen. Veel plezier nog met de foto´s, op hyves staan er meer, vanwege een maximum van 10 op deze site. ¡Hasta luego!

  • 18 Oktober 2010 - 15:38

    Mendy:

    Je haar is korter!? haha. Of komt het door de gel!?;-)

  • 18 Oktober 2010 - 15:41

    Jennifer:

    Lekker hoofd op die foto. ;)
    Als je terugkomt zal ik je wel weer opvoeden.

    Maar je verhaal is een beetje onafgemaakt en daar dat deel ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

    liefs!

  • 18 Oktober 2010 - 17:07

    Herman:

    Nog elastiekjes nodig voor het roken. mooi koppie nu.

    groet

  • 18 Oktober 2010 - 17:07

    Herman:

    Nog elastiekjes nodig voor het roken. mooi koppie nu.

    groet

  • 18 Oktober 2010 - 17:07

    Herman:

    Nog elastiekjes nodig voor het roken. mooi koppie nu.

    groet

  • 18 Oktober 2010 - 17:08

    Mama:

    Je zou niet roken. Dus geen rijbewijs op onze kosten :)

  • 18 Oktober 2010 - 20:26

    Lorette:

    Hmm, ik krijg een beetje het idee dat Herman denkt dat hij het vaker moet herhalen omdat je ver weg bent. Komt het beter over ofzo. Gelukkig zit je niet zo ver als broerlief:D

    Jemig, nog maar één maand daar en je Nederlands is er al aan, gaat snel zeg:P

  • 19 Oktober 2010 - 12:43

    Ina:

    Zeg vent, leuk dat je het daar zo naar je zin hebt, maarre.. weet je zeker dat je bij een kapsalon bent geweest en niet een ....salon?

  • 19 Oktober 2010 - 15:49

    X:

    "Toevallig zag ik vanochtend wel dat er bevolking boven Nederland hangt."

    Gezellig daar boven in de lucht dan!

  • 20 Oktober 2010 - 16:51

    Marlon:

    Haha je vermaakt je wel zo te lezen en je haar zit zo veel beter :P

  • 23 Oktober 2010 - 22:08

    Linda:

    Nog gefeliciteerd, haha. Wat een fijn gevoel dat je me dit jaar niet kon pesten met onze twee dagen verschil :')

    Ken je trouwens dat gevoel dat je je haar wilt verven alleen om een keertje niet op te vallen? Ik heb hier nogal last van starende mensen, haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Velilla de San Antonio

Sueño Español

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Vacaciones

30 Mei 2011

Valencia Part 2

18 Mei 2011

Valencia Part 1

25 April 2011

Semana Santa

29 Maart 2011

¡Papá y Mamá!
Reinoud

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 28605

Voorgaande reizen:

24 September 2010 - 25 Juni 2011

Sueño Español

Landen bezocht: