Gewenning - Reisverslag uit Velilla de San Antonio, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu Gewenning - Reisverslag uit Velilla de San Antonio, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu

Gewenning

Door: Reinoud Homan

Blijf op de hoogte en volg Reinoud

13 November 2010 | Spanje, Velilla de San Antonio

´t Is inmiddels alweer een poosje geleden dat ik van me heb laten horen, maar dat heeft een hele goede reden. Of twee, eigenlijk. Ten eerste was er hier in huis twee weken lang geen internet, omdat de hond aan de kabel had geknaagd. Vervelend, maar niet onoverkomelijk. Ten tweede is er ook niet bijster veel gebeurd.

De laatste paar weken heb ik namelijk vooral ´gewoon´ geleefd; school, sport en uitgaan. Daarnaast heb ik het dorp/stadje meer leren kennen en ben beter bekend met alle namen en termen die ik nodig heb.

Op school gaat verder ook alles goed, ik haal goede cijfers en kan goed met de mensen overweg. Het enige probleem is eigenlijk dat ik niet kan slapen in de les, omdat ik vooraan zit.

Daarnaast kan ik als het goed is ook binnenkort wedstrijden voetballen, want het was nogal een gedoe om een spelerspas te regelen vanwege de miscommunicatie tussen de Spaanse en Nederlandse bond, maar alles in nu in orde.

Omdat de afstanden hier echter groter zijn gaan we bij uitwedstrijden met voetbal altijd met een busje naar de wedstrijd, want natuurlijk voor hoop grappen zorgt. Verder pakken ze het hier ook nogal serieus aan, want ik heb sokken, een broek, een trui en een hesje gekregen voor de trainingen die ik altijd aan moet.

Ik ga ook nog steeds uit, maar zoals eerder gezegd zijn we daarbij vooral op de straat en lege huizen aangewezen. Zo kan het voorkomen dat ik op vrijdag tot 4 uur ´s nachts bij iemand thuis zit, en de zaterdag helemaal niet uitga. Dit bespaart wel een hoop geld, want je haalt je drank ook uit de supermarkt, en dat betekent dat ik in het weekend over straat ga met een rugtas met een fles rum, cola en plastic bekertjes.

De vooruitzichten voor de komende weken zijn gelukkig wel wat boeiender, want volgende week komt de nieuwe Harry Potter-film uit, maar alles, en dan ook werkelijk alles, is hier nagesynchroniseerd in het Spaans en dus was het nog even zoeken naar een bioscoop die de films in de originele versie vertoont, maar gelukkig woon ik dichtbij Madrid. Over twee weken ga ik met de organisatie een dag naar Toledo, en een week daarna is het alweer December en kunnen we aftellen naar Kerst, Oud & Nieuw en Drie Koningen, de lokale Sinterklaas.

Ik hoop binnenkort weer wat foto´s te maken, maar ik heb nu helaas niets interessants om te delen. ¡Hasta luego!

  • 13 November 2010 - 13:56

    Thijs:

    Klinkt inderdaad niet bijster spannend daar, ook al breng je je weekenden dan nog wel door als een volmaakt alcoholist. Dat is dan weer een pluspuntje.

    je grote nederlandse vriend uit spanje is trouwens vandaag aangekomen in NL ;)


  • 13 November 2010 - 14:13

    Jennifer:

    Jaaaa Kerst en Oud en Nieuw!!!
    Dus morgen niet zoveel te vertellen? Gelukkig dan maar, kan ik op tijd naar bed. ;)

    Hasta Mañana.
    xxx

  • 14 November 2010 - 08:40

    Mam:

    Ik had je stukje nog niet gelezen, totdat mijn collega mij erop attendeerde. Leuk om vrijdagavond met je te hebben geskypt.

  • 14 November 2010 - 09:15

    Herman:

    Om het wat spannend te maken die grote Nederlandse vriend gaat 6 december weer terug. Mooi te horen dat het je gaat af gaat.
    Groet je vader.

  • 14 November 2010 - 17:20

    Lezertje:

    We zullen de Spaanse vriend hier in NL even flink uitbuiten.. met zijn zwarte mannetjes..

  • 15 November 2010 - 00:11

    Maarten:

    Tjah, ik noem het sleur. Niks te vertellen, maar voor anderen is alles interessant. Over 4 dagen Vegas baby, Vegas! ^^

    Ps. Ik kan het altijd waarderen dat mensen nog anoniem zijn en nietszeggende berichten achterlaten

  • 19 November 2010 - 22:02

    Sinterklaas:

    Sint zat maar de denken om wat voor Reinouds 'gewenning'te schenken..
    Het budget is hiervoor aangepast,
    want het is wel een zware last.
    Het koste wel enkele uren,
    om wat lekkers naar Spanje wat te sturen. Pakjes Piet was ook niet loos,
    en stopte wat lekkers in een schoenendoos.
    Ook heeft Sint het al vernomen,
    dat het in Spanje is aangekomen.
    Geniet er lekker van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Velilla de San Antonio

Sueño Español

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Vacaciones

30 Mei 2011

Valencia Part 2

18 Mei 2011

Valencia Part 1

25 April 2011

Semana Santa

29 Maart 2011

¡Papá y Mamá!
Reinoud

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 28605

Voorgaande reizen:

24 September 2010 - 25 Juni 2011

Sueño Español

Landen bezocht: