Hermoso Toledo y Barça - Madrid - Reisverslag uit Velilla de San Antonio, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu Hermoso Toledo y Barça - Madrid - Reisverslag uit Velilla de San Antonio, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu

Hermoso Toledo y Barça - Madrid

Door: Reinoud Homan

Blijf op de hoogte en volg Reinoud

01 December 2010 | Spanje, Velilla de San Antonio

En ook het afgelopen weekend stond bol van de activiteiten! Niet zo spannend als de vorige, maar toch valt er genoeg te vertellen.

Zaterdag speelde ik mijn tweede voetbalwedstrijd en daarbij wist ik in de 20 minuten die mij werden gegund weer te scoren. Dit klinkt leuker dan het werkelijk is, want er rust nu een grote druk op mijn schouders, terwijl ik niet echt de beste voetballer ben die bestaat. Bij lange na niet, zelfs.

Goed, iedereen was wel positief natuurlijk en dat werd ´s avonds natuurlijk gevierd. Om en nabij het vriespunt zat ik dus midden in Spanje met mijn tas met drank ergens op straat met wat vrienden feest te vieren. Vanzelfsprekend wilde dat niet erg lukken, maar het was eigenlijk niet zo erg, want zondag moest ik er alweer om 8 uur uit om op tijd in Madrid te zijn. Ik ging namelijk met de reisorganisatie naar voormalig hoofdstad Toledo!

Veilig kwam ik met het OV in Madrid aan en ook nog eens op tijd. Een uur te vroeg zelfs, en daardoor kwam ik ook als eerste aan bij de touringcar waarmee we naar Toledo zouden gaan. Het was best wel fris (d.w.z. 4 graden) dus ging ik eerst een capuccino halen. Toen ik een kwartier van te voren terug ging bleek dat er nog steeds niemand stond, maar na vier keer heen en weer gelopen te zijn bleek dat men om de hoek stond te wachten. In ieder geval was ik alsnog op tijd.

Eenmaal aangekomen in Toledo kregen we een rondleiding door de 4000 jaar oude stad die vrijwel onveranderd is. Toledo is echt een aanrader voor Spanje bezoekers, want het staat bol van historie en cultuur, want het is de stad waar arabische, joodse en westerse cultuur en historie samenkomen, maar is vrij klein (8.000 inwoners) en dus snel te zien.

In onze groep zaten verscheidene nationaliteiten, maar ik trok vooral op met Kevin, de andere Nederlander en later nog met Sophie en Alexis, twee Australiaanse meiden, waarmee ik fatsoenlijk Engels kon praten. De rest was namelijk Braziliaans, Italiaans, Deens en Waals en spraken niet echt goed Engels of Spaans. Nederlands slechts een enkele Waal, maar ook niet zo goed.

Eenmaal terug in Madrid was het weer volop het heden, want de afgelopen weken, maar waarschijnlijk de komende weken ook nog, was er maar één gespreksonderwerp: FC Barcelona - Real Madrid, ook wel bekend als El Clásico of El Supergaláctico. Op elke TV zender waren er beelden van Messi, Cristiano, Mourinho, Guardiola en de rest.

Aangezien wij thuis geen betaal TV hebben moest ik uitwijken naar een café om de wedstrijd te zien, maar dat was helemaal niet erg. Aldaar kwam ik namelijk wat mensen tegen van school en samen met hen heb ik de wedstrijd gezien. Helaas werd Madrid van het veld gespeeld en won Barça met 5-0, waardoor de stemming niet optimaal was. Er komt echter nog een Madrid - Barça en ik hoop dat er dan wel wat te vieren valt.

Dinsdag op school werd er dan ook nauwelijks over wat anders gepraat en met filosofie hield de leraar dan ook een monoloog waarom Messi beter is dan Cristiano. Die laatste wordt hier bij zijn voornaam genoemd, want Ronaldo is een dikke Braziliaan.

Dit betekent echter niet dat school niet verder gaat en dus heb ik deze laatste dagen nog veel toetsen en moet ik nog een boek lezen waar ik weinig van begrijp voor vrijdag. Gelukkig hebben we maandag tot en met woensdag vrij in verband met wat feestdagen, waardoor ik dan nog een keer naar Madrid kan om de stad een beetje te bekijken. Ik kan inmiddels immers overweg met het openbaar vervoer.

Nu is het dus woensdag, en eigenlijk wou ik mijn blog vergezellen van foto´s van voetbal, maar het kan hier zomaar dat dingen twee weken later komen. Of nog later zelfs, want ik heb ze nog niet. Foto´s van Toledo heb ik echter wel, dus veel plezier ermee en tot de volgende keer!

  • 01 December 2010 - 17:16

    Mam:

    Wat leuk om je avonturen te lezen. We gaan graag een keer met je mee naar Toledo.
    Het is hier verschrikkelijk koud - 15.
    De Pieten vallen van het dak

  • 01 December 2010 - 18:31

    Marlon:

    Hey,

    Je hebt al weer heel wat beleefd. Dus bij jullie is het ook niet warm. Het was vandaag -4 maar door de wind voelt het aan als -15. Brr, veel te koud. We vieren zaterdag Sinterklaas, we zullen jou en Maarten natuurlijk wel missen, maar we maken het heel gezellig :p

    Nog veel plezier daar!

    x je grote nicht

  • 01 December 2010 - 19:08

    Jennifer:

    Ha! Ook niet erg warm meer in Spanje dus. Maar ja, hier gevoelstemperatuur -15, dus alles beter dan dit. Gelukkig gaat het hier ook weer iets warmer worden, zo'n 3 graden boven 0. En volgens mij heb je ook een nieuwe jas?

    En oefen dan nog maar even met el transporte público, niet stiekem in de verkeerde bus of metro stappen. Dus geniet maar van je vrije dagen en veel plezier.

    Veeeel Liefs!

  • 01 December 2010 - 20:29

    Thijs:

    Niek en ik hebben genoten tijdens el Clásico! wat werd Madrid heerlijk van de mat gespeeld! zorg dat je er bij bent in het Bernabeu het voorjaar!

    Je hebt genoeg te doen daar merk ik wel. Veel plezier daarmee ;)

    Heb je trouwens mijn kaartje ooit al eens ontvangen?

  • 01 December 2010 - 22:04

    Pa:

    Mooi mooi dat Barça heeft gewonnen.
    Kijk er maar goed naar, kun je voor je derde wedstrijd goed gebruiken.
    Veel plezier en een hug .


  • 01 December 2010 - 22:34

    Maarten:

    Ik vraag me eigenlijk af hoe warm het nou in Nederland is..

  • 02 December 2010 - 09:31

    Fam Vedelaar.:

    Hoi neefje, blijf je lekker volgen Het is hier niet meer zo koud als gisteren maar we hebben er nu wel sneeuw bij. Pas goed op je portomonee en op jezelf. Groetjes Ans

  • 05 December 2010 - 12:23

    Gerda Bruins:

    Mediodía buena Renoud,

    Harstikke leuk om je verhalen te lezen.
    En we wensen jou heel veel pepernootgroetjes uit het iets warmer dan gisteren Nieuw-Amsterdam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Velilla de San Antonio

Sueño Español

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Vacaciones

30 Mei 2011

Valencia Part 2

18 Mei 2011

Valencia Part 1

25 April 2011

Semana Santa

29 Maart 2011

¡Papá y Mamá!
Reinoud

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 28607

Voorgaande reizen:

24 September 2010 - 25 Juni 2011

Sueño Español

Landen bezocht: