Aburrimiento - Reisverslag uit Velilla de San Antonio, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu Aburrimiento - Reisverslag uit Velilla de San Antonio, Spanje van Reinoud Homan - WaarBenJij.nu

Aburrimiento

Door: Reinoud Homan

Blijf op de hoogte en volg Reinoud

13 Februari 2011 | Spanje, Velilla de San Antonio

Gek is het eigenlijk hoe snel je je wensen kunt verleggen. Eind september hunkerde ik na een extra lange zomervakantie naar een dagelijks ritme, maar nu heb ik vooral behoefte aan afwisseling. Ook al begin ik de dagen pas om 8 uur ´s ochtends, ik ben nog steeds geen ster in vroeg opstaan en hoezeer ik het ook probeer, ik vat vaak niet eerder slaap dan half 12, 12 uur.

Bovendien eindigt de schooldag altijd om 2 uur, wat betekent dat ik na het middageten nog een flinke 8 uur heb in te vullen. Ik sport weliswaar elke dag, maar dat duurt slechts 2 uur en dan rest mij nog steeds heel veel tijd. School gaat me verder goed af en huiswerk is dus ook geen tijddoder, alhoewel ik aanstaande vrijdag wel een minimaal 25 pagina´s tellend, handgeschreven (!) verslag voor biologie moet inleveren.

Daarom hoop ik dat de maanden februari en maart zo snel mogelijk eindigen, want week in, week uit hetzelfde riedeltje verveelt nogal gauw. Natuurlijk is er carnaval in maart, maar ik heb geen idee of en hoe dit hier gevierd wordt en verder zijn er nog plannen dat pa en ma op bezoek komen, maar dat staat allemaal nog niet vast.

Wat wel vast staan zijn de plannen voor april en mei. In april ga ik namelijk een week naar Málaga met de familie, waar zij vrienden hebben wonen, en in mei ga ik een weekend met school naar Valencia. Leuke dingen dus om naar uit te kijken, maar dat laat nog een poos op zich wachten. Natuurlijk weet ik wel dat er zonder saaie dagen geen leuke dagen zijn, maar dat maakt de saaie dagen niet inees helemaal niet saai meer.

Een ander gevolg van dit vooruit kijken is dat de tijd natuurlijk gestaag doortikt. Vanuit gaande dat ik op 30 juni terugkeer (niks staat nog vast!) ben ik 10 februari al de helft van mijn reis gepasseerd en, zoals iedereen weet, de terugreis is altijd sneller dan de heenreis en dat is natuurlijk ook hier van toepassing. Immers, als ik in de zo gewenste maand april ben beland zijn er nog maar 3 maanden over. En dan gaat het hard.

Tot die tijd valt er echter nog niet veel interessants te vertellen en moet ik dus mezelf maar zoveel mogelijk vermaken met de middelen die ik hier heb. Overigens valt er nog wel iets noemenswaardigs te vermelden. Ik ben namelijk niet alleen Nederlands kampioen Canicross in Spanje, maar ik heb ook de eer van Nederlandse topscorer in het Spaanse voetbal met 3 doelpunten, boven Royston Drenthe (2), Jonathan de Guzman (2), Hedwiges Maduro (1) en Ibrahim Affelay (1). Toch niet de minste namen die het minder dan ik doen.

¡Que os vaya bien!

  • 13 Februari 2011 - 22:05

    Arjan:

    Hee Reinoud, Mag je niet een weekje op vakantie naar Nederland?

  • 14 Februari 2011 - 08:35

    Marlon:

    Voor je het weet is het al april :)
    Het gaat sneller dan je denkt

  • 14 Februari 2011 - 08:43

    Mam:

    Ik begrijp het al. We moeten snel langs komen om een bruisend weekend Madrrid met je te beleven. Komt voor de bakker!

  • 14 Februari 2011 - 09:52

    Jennifer:

    Komt wel goed schatje. ;)

    Zoals je zelf al zegt; nog veel leuks voor de boeg. Kijk daar maar naar uit!

  • 14 Februari 2011 - 12:49

    Gerda:

    Hallo Reinoud,

    Als die bakker dan maar lekkere zoete Nederlandse broodjes voor je meeneemt voor een bruisend weekend in Madris, dan kun je het wel volhouden tot 30 juni.

    Veel plezier nog
    De Nieuw-Amsterdammertjes

  • 14 Februari 2011 - 12:50

    Gerda:

    Madrid is het, geen Madris of Madrrid

  • 14 Februari 2011 - 19:25

    Mam:

    En al helemaal geen Ma drid !

  • 14 Februari 2011 - 19:52

    Milou:

    Reinoud!

    Wat is dat nou? Waar is jouw altijd aanwezige optimisme gebleven?
    Al bekijk je sommige dingen toch wel positief! ;)
    Wel beetje balen dat je je nu beetje verveelt, hopen dat je snel weer wat tijdrovends vindt. Bijvoorbeeld zo'n mooi handgeschreven verslag van jou! :O Als het trouwens 25 pagina's in jouw kleine handschrift is, dan heb je nog wel veel te schrijven!

    Succes met je verslag & hopelijk veel leuke dingen (dus leuke verhalen) binnenkort!

    xx

  • 20 Februari 2011 - 17:09

    Kyra Homan:

    Jeetje, jeetje, jeetje.

    Ik moet zeggen dat ik nog een lang verslag vind voor iemand die niets beleefd. Toch goed gedaan dus!

    Maar succes nog even! Er gebeurt nog wel een keer iets noemenswaardig. Jammer dat Harry Potter al uit is gekomen.. ;) Ik zal je een kaartje sturen vanaf hier, misschien fleurt je dat een beetje op ;)

    Groetjes uit ZA!

  • 22 Februari 2011 - 16:14

    Thijs:

    Ik ben het volkomen met je eens,
    februari en maart zijn nou niet de maanden waar een gemiddelde jonge god op zit te wachten...

    maar ook in NL had je je doodverveeld, dus misschien is het alleen maar beter dat je in Madrid bent ;)

  • 22 Februari 2011 - 16:14

    Thijs:

    Ik ben het volkomen met je eens,
    februari en maart zijn nou niet de maanden waar een gemiddelde jonge god op zit te wachten...

    maar ook in NL had je je doodverveeld, dus misschien is het alleen maar beter dat je in Madrid bent ;)

  • 23 Februari 2011 - 15:01

    Cocky:

    Had je stukje verleden week al gelezen, maar nog geen tijd gehad voor reactie. Niet dat dat zoveel, maar toch. Ligt mij van bij dat al je voorgangers in de familie, deze tijd ook wel "het spannende is er wel even af periode" hadden. Komt wel weer als de zon weer wat meer schijnt. Al heb je al redelijk weer, jullie zitten alweer tegen de 20 graden aan. Het gaat de goede kant weer op. Geniet daar maar van, volgend jaar denk je, zat ik nog maar.......als zo lang koud is in het noorden. Groetjes Cocky

  • 25 Februari 2011 - 16:55

    Maarten:

    Ik houd van Tansen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Velilla de San Antonio

Sueño Español

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Vacaciones

30 Mei 2011

Valencia Part 2

18 Mei 2011

Valencia Part 1

25 April 2011

Semana Santa

29 Maart 2011

¡Papá y Mamá!
Reinoud

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 28609

Voorgaande reizen:

24 September 2010 - 25 Juni 2011

Sueño Español

Landen bezocht: